Yarden lanceert nieuwe campagne
vrijdag 27 februari 2009
Yarden uitvaartorganisatie lanceert op 1 maart a.s. een geheel nieuwe campagne. In 2008 stond het vastleggen van uitvaartwensen centraal. Deze campagne was zeer succesvol. Zo is de naamsbekendheid vorig jaar gestegen naar 60%. De nieuwe campagne wordt uitgebreid met de rol van nabestaanden. Het is een logisch vervolg want individuele uitvaartwensen vormen de basis van een unieke uitvaart. Maar de rol van de nabestaanden is minstens zo belangrijk.
Peter van Wageningen, directievoorzitter van Yarden: "We zijn in 2005 al gestart met het onder de aandacht brengen van het belang van het vastleggen van uitvaartwensen. Je ziet nu dat andere uitvaartorganisaties dit overnemen. Wij vinden dat een prima zaak omdat uitvaart en de dood zo vanuit het taboe steeds meer in de openheid komen.
Extra persoonlijk tintje
In 2009 gaan we weer een stapje verder door de nabestaanden er duidelijk bij te betrekken. Onze medewerkers begrijpen dat een uitvaart die een reflectie vormt van het leven van de overledene helpt bij het verwerkingsproces van de nabestaanden. Onze mensen zijn opgeleid om in een lastige situatie als het regelen van een uitvaart altijd op zoek te gaan naar dat extra persoonlijke tintje, zodat iedere uitvaart uniek en passend is. Niet alleen voor de overledene maar zeker ook voor de nabestaanden."
Wat en hoe
De commercial is te zien op de zenders van RTL, SBS, Omroep Max en ORN (regionale zenders). Daarnaast is er een internetcampagne. Via banners op internet kunnen mensen een foto winnen op groot doek. Deze uitvergroting wordt aan alle mensen op de foto gestuurd. Hierbij wor