Uitvaartverzekeraars Ardanta en Onderlingehulp verliezen keurmerk
woensdag 17 juli 2013
De uitvaartverzekeraars Ardanta en Onderlingehulp zijn het Keurmerk Klantgericht Verzekeren kwijtgeraakt. Na een beoordeling bleken de verzekeraars niet te voldoen aan de eisen die het keurmerk stelt. De verzekeraars zijn beide onderdeel van ASR.
Verzekeraars met het Keurmerk Klantgericht Verzekeren moeten aan zeventien normen voldoen. Onder meer moeten zij telefonisch goed en snel bereikbaar zijn voor hun klanten. Keurmerkhouders moeten er ook voor zorgen dat zij tijdig reageren op een verzoek, klacht of claim van de klant. De verzekeraar moet in 90% van de gevallen zijn gepubliceerde reactietermijnen nakomen. Als dat niet lukt, moeten zij tijdig een overschrijdingsbericht naar de klant sturen. Ardanta en Onderlingehulp hebben dit in de afgelopen periode onvoldoende waargemaakt.
Print deze pagina