SKU heeft ‘roerig jaar achter de rug’
vrijdag 7 december 2012
Vandaag is de nieuwe nieuwsbrief van de Stichting Keurmerk Uitvaartzorg (SKU) uitgekomen. In de nieuwsbrief blikt voorzitter Matthijs de Gee terug op roerig jaar.
Er was dit jaar kritiek op de ondoorzichtigheid van de nota en de hoogte van de tarieven. Daarnaast spreekt De Gee over de kritiek op de relatie tussen verzekeraar en uitvaartverzorger. De voorzitter benadrukt dat het nog maar eens laat zien dat het belangrijk is dat de uitvaartbranche haar zaakjes op orde heeft. Mede naar aanleiding van de kritiek zijn de eisen wat betreft de kostenbegroting recent aangescherpt. Daarnaast is er een protocol ontwikkeld waarin uitvaartorganisaties en verzekeraars goede afspraken hebben gemaakt over de samenwerking.
Campagne 2013
De SKU wil dat haar naam en activiteiten meer bekendheid krijgen bij het publiek. Daarom start men een onlinecampagne waarbij men onder andere door middel van advertising meer consumenten wil bereiken. Gezien het budget is het niet mogelijk om een landelijke campagne te starten op bijvoorbeeld televisie. Naast advertising wil men zich gaan richten op de gezamenlijke kracht van alle gecertificeerde leden. De nieuwe slogan van de SKU is; eerste check voor de laatste reis.