Onduidelijkheid over uitvaartverzekering
dinsdag 20 juni 2023
Een medewerker van een uitvaartverzekeraar dacht door miscommunicatie dat er naast het verzekerde bedrag nog €4710 beschikbaar was voor een begrafenis. Dit bleek echter het verzekerde bedrag zelf te zijn. De nabestaande stapte naar het Kifid omdat ze een schadevergoeding wil ontvangen.
Na de begrafenis kreeg de consument een rekening van ongeveer €2300. Na een lange discussie bood de verzekeraar aan om de kosten boven het verzekerde bedrag te vergoeden, maar de nabestaande vond dit ontoereikend. Ze diende een klacht in bij Kifid vanwege onduidelijke informatie over de uitvaartverzekering, dat meldt de Telegraaf. Ze eiste verbetering van de verzekeraar, vergoeding voor de discussietijd en een herdenkingsboompje.
De verzekeraar erkende de gebrekkige communicatie en beloofde verbeteringen, maar weigerde de tijdsinspanning te vergoeden. Kifid oordeelde dat de verzekeraar een passend aanbod had gedaan en geen extra schadevergoeding hoefde te betalen, maar het herdenkingsboompje wel vergoedde.