Novellis: uitvaartzorg kan zonder hoge winstmarges
Nieuwe speler wil markt openbreken
dinsdag 2 oktober 2012
Leersum, 2 oktober 2012 – Advinco Uitvaartzorg gaat vanaf vandaag verder onder de naam Novellis Uitvaartzorg. Het bedrijf wil consumenten een aantrekkelijk alternatief bieden voor de huidige spelers op deze markt met een betaalbaar, betrouwbaar en transparant concept.
Zo hanteert Novellis als eerste landelijke speler geen winstmarges op producten en diensten van derden en wordt er gewerkt met een vooraf bepaalde prijs. Alle uitvaartverzorgers van Novellis hebben de volledige vrijheid om die hoeveelheid zorg te verlenen die de klant wenst, zowel vóór, tijdens als na de uitvaart. Hiermee wil de uitvaartonderneming terug naar de kern: afscheid nemen op persoonlijke wijze.
Onder de werknaam Advinco heeft Novellis de afgelopen twee jaar flink aan de weg getimmerd. Novellis werkt door heel Nederland met franchisenemers die de filosofie van het bedrijf uitdragen. Hierdoor kunnen zij zich toeleggen op hun core business: consumenten helpen met afscheid nemen van een geliefde op een persoonlijke manier.
Persoonlijk
Deze persoonlijke benadering met zorg en aandacht voor de nabestaanden is bepalend voor de werkwijze van Novellis. Het overlijden van een dierbare is een ingrijpende gebeurtenis waar iedereen in het leven mee te maken krijgt. De uitvaartverzorgers van Novellis houden dan ook nauwlettend in het oog wanneer er extra hulp of ondersteuning nodig is, ook na de uitvaart. Novellis doet niet aan ‘uurtje factuurtje’ waardoor het bedrijf flexibel in kan spelen op persoonlijke omstandigheden.
Vrije keuze
Novellis meent dat consumenten onnodig geld kwijt zijn wanneer het aankomt op uitvaartverzekeringen en het regelen van de uitvaart. Consumenten zijn namelijk niet verplicht de uitvaart te laten regelen door hun verzekeraar of door een uitvaartondernemer die hoge marges rekent. Zij kunnen het verzekeringsbedrag laten uitkeren en het inzetten bij de partij van hun keuze. Novellis wil consumenten er dan ook bewust van maken dat zij een vrije keuze hebben bij het kopen van producten zoals de kist, de invulling en plaats van de uitvaart, vervoer en drukwerk.
“De tijd na een overlijden is voor nabestaanden een emotionele periode. Wij willen er voor zorgen dat de uitvaart in ieder geval geen extra vervelende financiële verrassingen met zich meebrengt,” stelt Marc Dreuning, Commercieel Manager bij Novellis. “Wij hanteren om die reden dan ook geen winstmarges op producten en diensten van derden. Denk daarbij aan de uitvaartkist, het rouwdrukwerk, de catering, rouwauto’s, opbaarruimtes etc, Indien gewenst kunnen klanten bij ons zelfs alle inkoopfacturen inzien zodat ze weten dat we doen wat we zeggen. Onze uitvaartverzorgers hebben zogezegd geen verborgen agenda en kunnen belangeloos alle tijd en aandacht aan het regelen van de uitvaart geven. Persoonlijke aandacht en flexibiliteit staan hierbij voorop. Normaal gesproken beslis je toch ook niet over een uitgave van duizenden euro’s binnen één kort gesprek?”
Kijk voor meer informatie over Novellis Uitvaartzorg op www.novellis.nl.