Nieuwe uitspraken Ombudsman uitvaart
dinsdag 23 augustus 2011
De ombudsman uitvaart heeft twee nieuwe uitspraken gedaan. De eerste kwestie is een lastige. Een uitvaartondernemer stimuleerde een familie om zoveel mogelijk kosten te maken omdat de verzekeraar dat zou betalen. Helaas dacht de verzekeraar daar anders over en bleef de familie met de schade zitten. De tweede uitspraak gaat over opdrachtgever die een basistarief geheel gespecificeerd wil zien.
Klacht 2010-109 draait om een lastige kwestie. De uitvaartverzorgster heeft bij de verzekeraar geïnformeerd naar de dekking van en de uitkering uit de verzekering. Daarna heeft zij de nabestaanden gestimuleerd in het kader van deze verzekering zoveel mogelijk kosten te maken. Helaas bleek na enige tijd dat de verzekering niet uitkeerde en niet te achterhalen was wie bij de verzekeraar de betreffende uitspraak had gedaan. De familie bleef met de schade zitten.
Klacht 2011-8 betreft het aloude probleem dat een opdrachtgever een basistarief geheel gespecificeerd wil zien en niet wil betalen voor diensten die daarin zitten en waarvan hij mogelijk geen gebruik heeft gemaakt. De termen aannametarief, basistarief e.d. en hun werking zijn kennelijk onduidelijk voor opdrachtgevers.
Meer informatie over de ombudsman uitvaart kunt u lezen in de infotheek van Uitvaart.nl.
----------------------------------------------------------------------------------------------
Ook geïnteresseerd in nieuws, trends en ontwikkelingen in de uitvaartbranche?
Volg ons op Twitter via @uitvaart!