Monuta wint belangrijke reclamevakprijs voor campagne
vrijdag 16 november 2012
Monuta heeft een zilveren Effie gewonnen voor de campagne ‘Nabestaanden hebben het al moeilijk genoeg’. De Effie wordt gezien als de belangrijkste Nederlandse reclamevakprijs voor succesvolle campagnes. Voor Monuta is het winnen van deze Effie een geweldige bekroning op deze campagne die veelvuldig op tv te zien is geweest en daarnaast ook is doorgevoerd in radiocommercials en online bannering.
‘Een mooie case die getuigt van lef: Monuta heeft het aangedurfd om als uitvaartverzekeraar te kiezen voor een emotionele, communicatieve strategie. Met sterke commercials als ‘welke jurk droeg mama het liefst?’ komt de boodschap echt binnen. Het creatieve werk tilt de case op. Een patroondoorbrekende case die zilver verdient’, aldus het juryrapport.
“Onze campagne is ontwikkeld door reclamebureau N=5 en laat zien dat iedereen onverwacht nabestaande kan worden en dat er dan in een emotionele tijd allerhande praktische zaken geregeld moeten worden”, vertelt Henrieke van Dam, strategisch communicatieadviseur en verantwoordelijk voor de campagne. “Daarom zoomen we op de radio en online ook in op het belang van het vastleggen van uitvaartwensen en het financieel regelen van de uitvaart”, vult businessmanager directe distributie Sandra Koopman aan. Van Dam: “Deze combinatie van enerzijds de emotionele insteek en daarnaast een meer rationele aanpak heeft uitstekend gewerkt. Het heeft Monuta als merk stevig op de kaart gezet, een forse stijging in naamsbekendheid veroorzaakt en Monuta als directe verzekeraar laten zien. We zijn dan ook bijzonder trots op de campagne en de bekroning met een Effie!”