Kifid Jaarverslag 2020: veel klachten over naturaverzekering Yarden
woensdag 14 april 2021
Vandaag publiceerde het financiële klachteninstituut KiFiD haar jaarverslag over 2020. Kifid heeft in 2020 in totaal 3.223 klachten van consumenten gericht tegen hun financiële dienstverlener inhoudelijk behandeld. Bijna de helft, 1.481 klachten, is opgelost met inzet van bemiddeling of schikking. Kijkend naar 2020 zijn er enkele onderwerpen die er qua aandacht uitsprongen.
Meer dan 100 klachten gingen over de uitvaartverzekering van Yarden. De Geschillencommissie oordeelde in drie klachtzaken dat Yarden gezien haar financiële situatie de voorwaarden van de natura-uitvaartverzekering mocht wijzigen. Daarna zijn consumenten met een vergelijkbare klacht gebeld en is hen uitgelegd wat dit voor hen betekent. Een flink aantal consumenten besloot daarop de klacht in te trekken.
Bron: KiFiD.nl