Uitvaart.Com zet haar klanten op de kaart... letterlijk!
maandag 12 februari 2007
Vanaf vandaag worden de bedrijfsvermeldingen van klanten die adverteren in de adressengids van Uitvaart.nl en/of de adressengids van Uitvaartbranche.nl uitgebreid met een vermelding op de kaart van Google. Op deze wijze kunnen consumenten zich ook geografisch oriƫnteren op de vestingsplek van Uitvaart.Com's klanten.
Alle klanten van Uitvaart.Com hebben in hun adresvermelding een extra knopje "Kaart" bij hun vermelding staan. Wanneer men daarop klikt verschijnt een pop-up venster met daarin de locatie van de adverteerder op de kaart van Google. Deze kaart is er in 3 varianten: als tekening, luchtfoto en als combinatie van beide. Een dergelijke, op Google maps gebaseerde toepassing wordt ook wel Google mash-up genoemd. Voordeel voor consumenten is dat men zich geografisch kan oriƫnteren op de vestigingsplek van adverteerder en zo de (aanrij) route beter kan bepalen.
De dienst maakt gebruik van Google's geolocatie service die een feitelijke adres, (dus straatnaam, huisnummer, woonplaats) vertaalt naar een plek op de kaart. In incidentele gevallen kan het voorkomen dat de plek op de kaart zoals bepaald door Google niet 100% overeenkomt, bij voorbeeld in het geval van een crematorium met lange oprijlaan. Helaas is daar nog niets aan te doen. De verwachting is wel dat Google haar kaarten en geolocatie service steeds verder zal verfijnen.
Uitvaart.Com biedt deze dienst kosteloos aan voor al haar klanten.