Twee nieuwe uitspraken van de Ombudsman voor het Uitvaartwezen:
maandag 2 augustus 2010
Zojuist zijn er op de website www.klachteninstituutuitvaartwezen.nl twee nieuwe uitspraken gepubliceerd. De klachten 2009-118 en 2010-23 hebben beide betrekking op waslijsten aan klachten over de uitvaartverzorger/ondernemer.Terecht en niet terecht.
Consumenten worden kritischer en verwachten blijkbaar meer van de uitvaartverzorger dan ze krijgen. Vaak is de opdrachtgever of zijn gemachtigde het niet eens met de aangeboden compensatie.
Ook krijgt de ombudsman wel vragen over of het reƫel zijn van de aangeboden compensatie, hierover kan de ombudsman op voorhand geen uitspraak doen.
Goede communicatie en een terdege uitleg van zaken die vragen bij de nabestaanden zouden kunnen oproepen lijken steeds belangrijker te worden.
De samenvattingen en de gehele geanonimiseerde uitspraken zijn na te lezen op de website www.klachteninstituutuitvaartwezen.nl.