Twee nieuwe uitspraken Ombudsman: niet reagerende uitvaartondernemer en onverwachte drukte bij uitvaartbedrijf
dinsdag 29 maart 2011
Zojuist heeft de Ombudsman Karin Been van de Stichting Klachteninstituut voor het Uitvaartwezen twee nieuwe uitspraken geplaatst op onze website
www.klachteninstituutuitvaartwezen.nl.
Daar zijn zowel de samenvattingen als de gehele geanonimiseerde bindende adviezen te lezen.
Klacht 2010-70 gaat over door de uitvaartverzorger gewekte verwachtingen ten aanzien van verzekeringsuitkeringen. Klaagster wordt in het gelijk gesteld, mede omdat de uitvaartondernemer, die de klacht zelf bij de ombudsman aanhangig wilde maken, niet heeft gereageerd in de klachtenprocedure.
Klacht 2010-46 betreft een niet soepel verlopen uitvaart (mede) doordat de
uitvaartleider werd vervangen door een andere uitvaartleider, vanwege drukte bij het
betreffende uitvaartbedrijf.