Nieuwe rouwzegel leeft
donderdag 27 september 2007
Monuta uitvaartzorg en verzekeringen biedt consumenten de mogelijkheid de nieuwe Nederlandse rouwzegel te ontwerpen. Dat dit leeft blijkt duidelijk uit de meer dan 700 ontwerpen die tijdens de eerste weken binnenkwamen. Een ontwerp indienen en stemmen kan tot 12 oktober via www.rouwzegel.nl.
Monuta startte de ontwerpwedstrijd voor de belangrijkste postzegel van Nederland begin september. In de eerste drie weken kwamen er meer dan 700 ontwerpen binnen. Opvallend is de grote verscheidenheid aan ontwerpen: eenvoudige sprekende symbolen, fraaie fotografie maar ook gevoelige kindertekeningen. De ontwerpen geven een mooi beeld van de steeds bredere uitvaartcultuur in Nederland.
Via www.rouwzegel.nl kan iedereen nog steeds ontwerpen indienen. Ook is het mogelijk te stemmen op een ontwerp om dit te nomineren. Een vakkundige jury bestaande uit Alof Wiechmann, directeur bij Monuta en Ger Jacobs, commercieel directeur bij TNT Post, maakt de uiteindelijke keuze. De eerste postzegeluitgave is voor Nederlandse begrippen groot: 1.000.000 stuks.
Monuta (www.monuta.nl) heeft al meer dan 80 jaar ervaring in het regelen en verzorgen van uitvaarten volgens de meest uiteenlopende, persoonlijke wensen. Dankzij een landelijk netwerk van uitvaartcentra en betrokken medewerkers die ruimte geven voor eigen ideeën rondom de uitvaart is elke uitvaart bij Monuta in vertrouwde handen. Monuta uitvaartverzekeringen worden verkocht via meer dan 2.700 onafhankelijke tussenpersonen.