Monuta laat consumenten nieuwe rouwzegel ontwerpen
vrijdag 7 september 2007
De rouwzegel is misschien wel de belangrijkste postzegel van Nederland. Monuta Uitvaartzorg en verzekeringen biedt nabestaanden graag een keuze en start een ontwerpwedstrijd voor een nieuwe rouwzegel. Iedereen kan via www.rouwzegel.nl een ontwerp indienen en een stem uitbrengen. Van de winnende postzegel worden er direct 1.000.000 gedrukt.
De rouwzegel is misschien wel de belangrijkste postzegel van Nederland. Krijg je een brief op je deurmat met deze zegel, dan weet je direct waar het om gaat. Bij alle onderdelen van een uitvaart kun je tegenwoordig kiezen. Denk bijvoorbeeld aan bloemen, kisten of vervoer. Nederland heeft één groene rouwpostzegel. Monuta biedt nabestaanden graag een keuze en start een ontwerpwedstrijd voor een nieuwe rouwzegel.
Via www.rouwzegel.nl kan iedereen een ontwerp indienen. Om het eenvoudig te houden biedt de site een aantal sjablonen. Met een stem bepaalt de bezoeker uit welke ontwerpen de jury een keuze gaat maken. Alof Wiechmann, directeur bij Monuta en Ger Jacobs, commercieel directeur bij TNT Post kiezen het winnende ontwerp. Van de winnende zegel worden er direct in opdracht van Monuta 1.000.000 gedrukt. Nabestaanden die gebruikmaken van de diensten van Monuta kunnen exclusief deze nieuwe rouwzegel gebruiken voor het verzenden van een rouwbrief of dankkaart.
De ontwerper van de winnende zegel krijgt de nieuwste Apple iMac. Mensen die op deze zegel hebben gestemd, maken kans op een Apple iPod.
Monuta (www.monuta.nl) heeft al meer dan 80 jaar ervaring in het regelen en verzorgen van uitvaarten volgens de meest uiteenlopende, persoonlijke wensen. Dankzij een landelijk netwerk van uitvaartcentra en betrokken medewerkers die ruimte geven voor eigen ideeën rondom de uitvaart is elke uitvaart bij Monuta in vertrouwde handen. Monuta uitvaartverzekeringen worden verkocht via meer dan 2.700 onafhankelijke tussenpersonen.