LifeGem Benelux: 'We willen helpen het pad te effenenÂ…'
dinsdag 5 oktober 2004
Van 16 t/m 21 november vindt in de Jaarbeurs te Utrecht de Margriet Winter Fair 2004 plaats. Deze consumentenbeurs die wordt georganiseerd op initiatief van het populaire damesblad Margriet, heeft als voornaamste bezoekersgroep vrouwen die op zoek zijn naar nieuwe, moderne en eigentijdse diensten en producten. LifeGem Benelux is tijdens deze beurs vertegenwoordigd met een eigen stand.
Na de succesvolle deelname aan Uitvaart 2004 staat de volgende uitdaging al weer te wachten. Dit keer niet op een beurs van branchegenoten, maar tijdens een reguliere beurs voor consumenten. Uitvaartverzekeraars zijn al enige tijd te vinden in de reguliere media en op consumentenbeurzen. LifeGem Benelux wil zich met haar product eveneens aan het publiek presenteren in een 'doodnormale' omgeving. De eerste gelegenheid die zich aandient na Uitvaart 2004, is de Margriet Winterfair 2004.
'Het is merkbaar en voelbaar dat mensen steeds openlijker omgaan met zaken die spelen rondom het overlijden van een naaste', zegt Ton Jaspers.'De persoonlijke wensen en behoeften die er zijn, zijn gelukkig steeds vaker bespreekbaar en realiseerbaar. Dit zijn belangrijke argumenten geweest om deel te nemen aan een consumentenbeurs als de Margriet Winter Fair. Het is niet aannemelijk dat op volgende edities van soortgelijke consumentenbeurzen ook grafkisten of sierurnen worden getoond in een omgeving van nieuwe high-tech keukenapparatuur of luxe beauty arrangementen. We zijn er onszelf van bewust dat een product als de LifeGem diamant zich in een dergelijke omgeving gemakkelijker laat presenteren dan bijvoorbeeld een grafmonument of grafkist. Desondanks hopen we met deze stap dat we naast de presentatie van ons product aan het publiek eveneens een bijdrage kunnen leveren aan het verder normaliseren van de door de uitvaartbranche geleverde producten en diensten. Al is het maar een duwtje in de goede richting om het toekomstige pad voor collega's uit de branche verder te effenen'.