Jaarverslag 2008 van de Stichting Klachteninstituut Uitvaartwezen staat online: 86 klachten in 2008 waarvan 16 toegewezen!
woensdag 13 mei 2009
De Stichting Klachteninstituut Uitvaartwezen houdt zich bezig met klachten van consumenten over een uitvaart. De Stichting heeft hiertoe een reglement opgesteld.
De Stichting heeft een Ombudsman aangesteld die de klachten op basis van hoor en wederhoor bestudeert en uitspraak doet. Vandaag publiceert de Stichting het jaarverslag van 2008.
In het verslagjaar zijn, naast een aantal vragen, in totaal 82 klachten ontvangen.
Per eind 2007 waren nog 4 klachten in behandeling, welke in deze verslagperiode zijn afgehandeld. De afhandeling van de genoemde 82 + 4 = 86 klachten was als volgt:
A. Ombudsman niet bevoegd: 21 klachten
B. Ombudsman niet-ontvankelijk: 3 klachten
C. Vervallen klachten: 13 klachten
D. Afgewezen klachten: 19 klachten
E. Toegewezen klachten: 16 klachten
F. Nog in behandeling: 14 klachten
Totaal: 86 klachten
In totaal zijn in het verslagjaar 16 vergoedingen toegekend, variërend van 70,00 tot 2869,00.Het aantal binnengekomen klachten per jaar verschilt nauwelijks in de loop van de tijd. Op een aantal uitvaarten per jaar van ongeveer 135.000 (2008) is het aantal klachten in 2008 van 86 stuks erg weinig.
Aantallen klachten
2006: 90
2007: 80
2008: 86
Het volledige rapport is hier te downloaden.