Consumentenonderzoek goede spiegel voor DELA
donderdag 16 december 2010
Eindhoven, 16 december 2010 - Coöperatie DELA krijgt van consumenten de hoogste waardering onder levensverzekeraars. Onafhankelijk onderzoek van het Verbond van Verzekeraars onder consumenten laat zien dat DELA onder meer hoog scoort op schriftelijke en telefonische communicatie. Vandaag ontvangt DELA het Keurmerk Klantgericht Verzekeren waar dit onderzoek deel van uit maakt. DELA was al in het bezit van het Keurmerk Uitvaartzorg en het Privacy Waarborg.
Uit het klanttevredenheidsonderzoek van het Verbond van Verzekeraars blijkt dat consumenten DELA gemiddeld waarderen met een 7,7; het hoogste cijfer in de branche van levensverzekeraars. Martin de Jong, directeur Verzekeren van DELA: We zijn er trots op dat we het Keurmerk behaald hebben en dat de consument ons dit cijfer geeft. Onafhankelijk onderzoek en keurmerken gebruiken we om onszelf een spiegel voor te houden. We zien mooie resultaten, maar ook nog genoeg ruimte voor verdere verbetering. Vertrouwen van consumenten krijg je namelijk alleen door te luisteren naar hun wensen en behoeften en je dienstverlening daarop aan te sluiten. Dat moet je vervolgens dag in, dag uit waarmaken. Die uitdaging gaan we graag aan.
Over DELA
Zon 200 vestigingen, 1.700 medewerkers en meer dan 3 miljoen verzekerden maken de coöperatie Draagt Elkanders Lasten (DELA) marktleider in de Benelux. DELA helpt mensen al bijna 75 jaar tegen een eerlijke prijs met repatriëring, opvang, begrafenis, crematie, nazorg en financiële diensten op deze terreinen. Het is DELAs ambitie dat haar leden en hun nabestaanden de toekomst zo zorgeloos mogelijk tegemoet kunnen zien. Nabestaanden waarderen de dienstverlening met een negen. DELA heeft het Keurmerk Uitvaartzorg, het keurmerk Privacy Waarborg en het Keurmerk Klantgericht Verzekeren.