Consumentenbond roept op om klachten Yarden te melden
zondag 1 oktober 2017
De Consumentenbond roept mensen die klachten hebben over de Yarden natura-uitvaartverzekering op om deze te melden op het Klachtenkompas van de Consumentenbond. Volgens de Consumentenbond komen er veel klachten en vragen binnen over deze verzekering en dan met name over de kosten die na uitvaarten door Yarden in rekening worden gebracht.
De Consumentenbond schrijft op haar website:
In 2007 zette Yarden eenzijdig de naturaverzekering, waarbij consumenten verzekerd zijn voor een dienstenpakket zonder beperkende kosten, om naar een sommenverzekering waarbij Yarden geen dienstenpakket, maar een vast geldbedrag uitkeert. Mede door tussenkomst van de Consumentenbond in 2007 en 2014 en op advies van het Kifid konden verzekerden die die omzetting niet wilden, bezwaar maken met een door Yarden toegezonden keuzebrief. 60.000 verzekerden deden dat, maar uit de recente klachten blijkt dat de problemen nog niet tot het verleden behoren.
De Consumentenbond zegt toe te zien op een correcte afhandeling van de klachten. Ze wijst erop dat het niet nodig is om je aan te sluiten bij een claimorganisatie die een deel van de opbrengst zelf zal houden.