Bedrijven werken slecht mee na overlijden
dinsdag 8 april 2014
Steeds vaker krijgen nabestaanden te maken met bedrijven die slecht of niet meewerken na het overlijden van hun dierbaren. Het gaat dan vooral om abonnementen die niet stopgezet kunnen worden of het blijven ontvangen van post, dat meldt Metronieuws.nl
Volgens het meldpunt Erfenis Ergernissen liep het afgelopen maanden storm. Nabestaanden krijgen te maken met ongeïnteresseerde medewerkers en verstikkende bureaucratie. Dit zorgt voor een hoop verdriet en ergenissen. Vooral bij energiemaatschappijen, banken, mobiele telefonie en internetaanbieders lijkt het vaak mis te gaan.
Volgens het meldpunt lijken veel bedrijven zich niet te realiseren dat een klant kan overlijden. Medewerkers zijn hier vaak ook niet op getraind en dat zorgt voor pijnlijke situaties. Ook accounts van Facebook en Twitter blijken moeiljk opzegbaar. Kijk voor meer informatie over het opzeggen van mail en profielen in het hoofdstuk Online Leven in de infotheek van Uitvaart.nl.
Het meldpunt benadrukt het belang om hier bij leven af en toe over na te denken. Bedenk waar je allemaal staat ingeschreven en bewaar alle (inlog)gegevens op een centrale plek. Dit kan je nabestaanden een hoop werk en frustatie besparen.