2004: Minder klachten uitvaarten NUVU-leden.
Afname van bijna 8%
vrijdag 18 februari 2005
Uit gegevens van de Stichting Klachteninstituut Ombudsman Uitvaartwezen is gebleken dat het aantal klachten over uitvaarten van bij De NUVU aangesloten uitvaartondernemingen, in 2004 een daling van het aantal klachten is waargenomen van bijna 8% ten opzichte van het jaar 2003.
Het bestuur van De NUVU toont zich over deze daling verheugt, maar betreurt het dat over het totaal van de bij de Ombudsman aangesloten uitvaartondernemingen een stijging valt waar te nemen van 9%.
De NUVU erkent dat er in de branche ook bij NUVU-leden fouten worden gemaakt, maar zal zich blijven inspannen voor kwaliteitsverbetering waarmee het aantal klachten nog verder omlaag kan worden gebracht. Op dit moment loopt er bijvoorbeeld een onderzoek binnen de vereniging met betrekking tot de naleving van de gedragscode, waar alle bij De NUVU aangesloten uitvaartondernemingen zich aan hebben verbonden. Ook hoopt het bestuur van De NUVU actief te kunnen gaan deelnemen aan het tot stand brengen van een de gehele branche omvattend keurmerk.
Print deze pagina