Wij verzorgen uitvaarten
bekijk de reviews

Overlijden melden: 088 - 848 82 27

Telefoon per ongeluk gewist, alles kwijt?

18 oktober 2021

Vraag nummer: 63746

Na het overlijden van onze zus hebben wij geprobeerd in haar telefoon (iPhone) te komen. De telefoon is tijdens het proberen van diverse codes meerdere keren door een bepaald tijdslot geblokkeerd.
Na de zoveelste foute poging ging de telefoon uit zichzelf resetten/wissen en nu zijn we alle gegevens kwijt!

Antwoord:

Een instelling van een iPhone kan inderdaad zijn dat na 10 foutieve pogingen, het toestel wordt ge-reset naar de fabrieksinstellingen.
Als deze instelling niet is geactiveerd, zal na teveel foutieve pogingen de melding verschijnen "verbind met iTunes" en kan je de iPhone zelf resetten.
Voordat je zover bent, wordt je wel een paar keer nadrukkelijk gewaarschuwd.

Definitief
Doordat de iPhones hun geheugen coderen en de coderingssleutel wordt veranderd na iedere (fabrieks)reset, is er daarna geen toegang meer tot de oorspronkelijke data. Ook door ons niet.

iCloud
Misschien dat iCloud (de online back-up en opslagdienst van Apple) nog iets heeft bewaard of dat er een back-up is te vinden in iTunes (macOS Mojave of lager) of via Finder (macOS Catalina of hoger).



Sander van der Meer - www.digitallifelegacy.nl

Print deze pagina

Spelregels

Stel zelf een vraag

Wel verplicht, maar
wordt niet gepubliceerd.

×

Spelregels

  • U kunt een vraag intypen; het antwoord staat binnen 72 uur onder de vraag.
  • De service staat open voor particulieren, instellingen, ondernemers en begraafplaatsen die relatie zijn van Uitvaart.nl, Sander van der Meer en/of ZDG en haar werkmaatschappijen.
  • Een vraag moet een algemeen karakter hebben. Bijvoorbeeld: "Wat wordt er verstaan onder de digitale nalatenschap?", "Hebben nabestaanden recht op accounts van een overledene?", "Helpt de winkel bij een onbekende code van de telefoon na overlijden?” en "Hoe verwijder ik gegevens van een overledene van een computer?".
  • Vragen die betrekking hebben op individuele situaties (bijvoorbeeld: "Ik verschil van mening met de begraafplaats over de rechten op een graf ") kunnen niet worden behandeld, omdat voor een juist antwoord veel gegevens over feiten en omstandigheden nodig zijn. Voor dergelijke individuele vragen kunt u - vrijblijvend - bij juridisch adviesbureau Van der Putten terecht.
  • Zowel de vraag als het antwoord zijn openbaar.
  • Uw vragen worden serieus en zorgvuldig behandeld, maar uitvaart.nl, Sander van der Meer en ZDG aanvaarden geen aansprakelijkheid voor onjuiste toepassingen en/of gevolgen.

    De informatie in deze adviesrubriek is met grote zorgvuldigheid tot stand gekomen. De informatie is algemeen van karakter en niet van toepassing op individuele situaties en personen. De inhoud van de website mag niet worden beschouwd als een persoonlijk advies; de toepassing hangt af van ieders persoonlijke situatie. Zowel de vraag als het antwoord zijn openbaar.

    

Digital Afterlife Expert Sander van der Meer, ZDG en daaraan verbonden werkmaatschappijen wijzen aansprakelijkheid voor eventuele onvolkomenheden, onjuistheden en gevolgen af. Evenmin zijn zij verantwoordelijk en aansprakelijk voor via hyperlinks (met onze site) verkregen informatie op externe websites.