Wij verzorgen uitvaarten
bekijk de reviews

Overlijden melden: 088 - 848 82 27

verloren polissen

6 februari 2014

Vraag nummer: 37288

ik weet dat er voor mij is ingelegd en betaald bij de noord brabandse verzekering maar ik ben de polissen kwijt eraakt

Antwoord:

Geachte mevrouw, mijnheer,

Zonder meer specifieke informatie kan niet worden nagegaan of er ten behoeve van uzelf een verzekering gesloten is. Ik vermoed dat de rechtsopvolger van deze verzekeringsmaatschappij de verzekeringsmaatschappij Nationaal Spaarfonds is te Arnhem (onderdeel van Delta Lloyd Groep). Maar zeker is dat niet. Daarvoor moet u echt over meer informatie beschikken. U kunt uiteraard een poging wagen door contact op te nemen met Nationaal Spaarfonds. De website is www.nationaalspaarfonds.nl

Er is wel een zoekservice van het Verbond van verzekeraars waarop een beroep kan worde, maar die service is er uitsluitend ten behoeve van nabestaanden van iemand waarvan niet bekend is of er een uitvaartverzekering is afgesloten. Deze zoekservice wordt alleen onder strikte voorwaarden gedaan. Zie daarvoor www.allesoververzekeren.nl/themas/verloren-levensverzekeringspolis

Met vriendelijke groet,
J. Zwaanswijk


Update: Per 1 december 2015 is er een nieuwe site waar iedereen kan vastleggen of en waar men een uitvaartverzekering heeft: http://www.uitvaartverzekeringsregister.nl

Op de site kan iedereen vastleggen of men wel of geen uitvaartverzekering heeft. En zo ja, bij welke maatschappij. Vergelijk het met het donorregister. Ook als je vast laat leggen dat je geen verzekering hebt, biedt dat nabestaanden duidelijkheid.

Door te zoeken op het BSN nummer en geboortedatum van de overledene kunnen nabestaanden later eenvoudig opvragen of er voor hun dierbare overledene wellicht ooit een uitvaartpolis is afgesloten.
Zo wordt voorkomen dat iemand jarenlang heeft betaald voor zijn uitvaartverzekering maar dat de polis nooit wordt uitgekeerd omdat de nabestaanden er niet van op de hoogte waren.

Print deze pagina

×

Spelregels

Spelregels panel Uitvaartkosten en financiële dekking

  • U kunt een vraag intypen; het antwoord staat binnen 48 uur onder de vraag.
  • De service staat open voor particulieren, consumenten- en patientenfederaties en voor instellingen en ondernemers die relatie zijn van BV Uitvaart.Com en Peter van Schaik.
  • Een vraag moet een algemeen karakter hebben
  • Zowel de vraag als het antwoord zijn openbaar, ook nadat uw vraag beantwoord is. Vindt u het openbare karakter van onze dienstverlening vervelend? Wilt u liever niet met naam en toenaam vermeld staan op de site? Maak dan geen gebruik van deze kostenloze faciliteit of dien uw vraag anoniem in.
  • Uw vragen worden serieus en zorgvuldig behandeld, maar Uitvaart.Com en Peter van Schaik aanvaarden geen aansprakelijkheid voor onjuiste toepassingen en gevolgen.