Wij verzorgen uitvaarten
bekijk de reviews

Overlijden melden: 088 - 848 82 27

Natura uitvaartverzekering

24 november 2014

Vraag nummer: 40702

Mijn schoonmoeder is enkele weken terug overleden, in 1994 heeft zij een naturaverzekering afgekocht voor 3.500,-- gulden. Twee weken voor haar overlijden heb ik gebeld met de verzekering omdat ik een andere uitvaartverzorger en opbaarruimte wilde dan degenen die aangesloten zijn bij de verzekeringsmaatschappij. Op zich was dat geen probleem, ik moest de rekening opsturen van de betreffende begrafenisondernemer en er zou een verrekening plaatsvinden. Nadrukkelijk werd gezegd dat meerkosten niet vergoed zouden worden, ik was het daar mee eens. Onze begrafenis ondernemer had ook contact gezocht met de verzekering en gehoord dat ik de polis in moest sturen en dat de verzekering mij het bedrag zou overmaken waarop de overledene recht zou hebben. Vorige week heb ik bericht ontvangen dat wij € 2.250,-- uitgekeerd krijgen. Ik heb nog geen rekening van de begrafenis ondernemer ontvangen maar ik ga er van uit dat de rekening aanmerkelijk hoger zal zijn dan het bedrag wat de verzekering ons uit zal keren. Kan ik hier iets tegen ondernemen? Vriendelijk dank voor uw tijd, ik wacht uw advies in deze af. Met vriendelijke groet, Gerard Burger, Krimpen ad IJssel

Antwoord:

Geachte heer,

Ik begrijp uit uw informatie, dat de verzekeringsmaatschappij de verzekerde waarde heeft uitgekeerd. Dat is het bedrag dat volgens de polis door uw schoonmoeder was verzekerd. Daarmee heeft de uitvaartverzekeraar aan haar verplichtingen voldaan. Als u meent recht te hebben op een hogere vergoeding, zult u dat gemotiveerd kenbaar moeten maken aan de betreffende uitvaartverzekeringsmaatschappij. Zij zullen daarop vervolgens moeten reageren. Bent u het met hun reactie niet eens, kunt u eventueel een klacht indienen bij het Klachteninstituut financiële dienstverlening. Informatie daarover vindt u op de website www.kifid.nl

Print deze pagina

×

Spelregels

Spelregels panel Uitvaartkosten en financiële dekking

  • U kunt een vraag intypen; het antwoord staat binnen 48 uur onder de vraag.
  • De service staat open voor particulieren, consumenten- en patientenfederaties en voor instellingen en ondernemers die relatie zijn van BV Uitvaart.Com en Peter van Schaik.
  • Een vraag moet een algemeen karakter hebben
  • Zowel de vraag als het antwoord zijn openbaar, ook nadat uw vraag beantwoord is. Vindt u het openbare karakter van onze dienstverlening vervelend? Wilt u liever niet met naam en toenaam vermeld staan op de site? Maak dan geen gebruik van deze kostenloze faciliteit of dien uw vraag anoniem in.
  • Uw vragen worden serieus en zorgvuldig behandeld, maar Uitvaart.Com en Peter van Schaik aanvaarden geen aansprakelijkheid voor onjuiste toepassingen en gevolgen.