Wij verzorgen uitvaarten
bekijk de reviews

Overlijden melden: 088 - 848 82 27

Ernstige nalatigheid begraafplaats

8 augustus 2016

Vraag nummer: 46979

Beste medewerker/ster,

Mijn vrouw is 14 Juli j.l. gecremeerd. Een week geleden werd ik gebeld door de uitvaartleidster dat de DVD en CD van de plechtigheid zeer slecht van kwaliteit is. Zo slecht dat de toespraken e.d. onverstaanbaar zijn.
Reden hiervan is de slechte opnameapparatuur van de begraafplaats.
Wat zou ik hiermee kunnen ?
Ik wil er geen slaatje uitslaan maar ik wil ook niet dat zij hiermee wegkomen. De plechtigheid kan nooit herhaald worden dus het momentum is gewoon verloren.
Kan ik een claim indienen ?

Met vriendelijke groet,
Eddie Bouwman

Antwoord:

Beste mijnheer Bouwman,

Als eerste zou ik met uw uitvaartleidster bespreken of zij eventueel al iets van een klacht heeft neergelegd bij de begraafplaats en/of diegene die verantwoordelijk is voor de geluidsopname.
Als dat niet zo is, zou u of uw uitvaartleidster dit alsnog kunnen doen.

Mocht u zich hierna niet voldoende gehoord voelen, dan zou u zich kunnen wenden tot de ombudsman uitvaartwezen.
U kunt kijken op de website van uitvaart.nl voor meer informatie hierover:
http://www.uitvaart.nl/infotheek/geschillen/ombudsman-uitvaartwezen

Ik hoop dat ik uw vraag hiermee voldoende heb beantwoord.
Met vriendelijke groet,
Milou Demaret
Nunazorg

Print deze pagina

×

Spelregels

  • U kunt een vraag intypen; het antwoord staat binnen 72 uur onder de vraag.

  • De service staat open voor particulieren, instellingen, ondernemers en begraafplaatsen die relatie zijn van Uitvaart.nl, Joke Mourits en/of Levenszaken.

  • Een vraag moet een algemeen karakter hebben. Bijvoorbeeld: "Kom ik in aanmerking voor een ANW uitkering na het overlijden van mijn echtgenoot? Ben ik na het overlijden van mijn partner verplicht de hypotheek af te lossen?". “Moeten we echt binnen 48 uur de kamer van onze overleden moeder overdragen? Vragen die betrekking hebben op individuele situaties kunnen niet worden behandeld, omdat voor een juist antwoord veel gegevens over feiten en omstandigheden nodig zijn. Voor dergelijke individuele vragen kunt u - vrijblijvend ­ bij Levenszaken terecht.

  • Zowel de vraag als het antwoord zijn en blijven openbaar, ook nadat uw vraag beantwoord is. Houdt u er rekening mee dat openbare sites zoals Uitvaart.nl in het algemeen en de adviesrubrieken in het bijzonder geïndexeerd worden door zoekmachines waardoor ook uw naam kan opduiken in Google. Staat het openbare karakter van de site u tegen, dan kunt u beter contact opnemen met Levenszaken voor een betaald privé-consult. Stuur hiervoor een e-mail naar post@levenszaken.nl.

Uw vragen worden serieus en zorgvuldig behandeld, maar Uitvaart.nl en Joke Mourits wijzen aansprakelijkheid voor eventuele onvolkomenheden, onjuistheden en gevolgen af. Evenmin zijn zij verantwoordelijk en/of aansprakelijk voor via hyperlinks verkregen informatie op externe websites.

Heeft u op dit moment een uitvaartondernemer nodig?

Bel nu: 088 605 1219 Dag en nacht bereikbaar Nee, ga verder