Wij verzorgen uitvaarten
bekijk de reviews

Overlijden melden: 088 - 848 82 27

Huur

20 november 2018

Vraag nummer: 56734

Mijn moeder huurde een woning via parteon en is 3 oktober overleden. Wij hebben dit tijdig aangegeven en de overlijdens akte opgestuurd. Nu heeft parteon de datum voor ons van 5 november vast gelegd om de woning op te leveren. 5 dagen extra huur van 129,97 euro. Zonder ons hier over te informeren.

De situatie was al emotioneel genoeg. Wij kwamen 4 dagen later in de woning om alles leeg te halen en op te ruimen. Eenmaal daar aangekomen bleek dat er een verstopping had plaats gevonden in de keuken. Zoals de woning eerder was goedgekeurd met net laminaat was hierna niet meer aan de orde.
In mijn opinie ligt dit aan de woning bouw omdat ze in een appartementen complex woonde en huur betaalde voor de riolering.
Er werd ons na contact verteld dat we dan de keuken en aanliggende woonkamer van het laminaat moesten ontdoen.

Na het verwijderen kwamen wij zwarte giftige schimmel tegen. Ook hier hebben wij melding van gemaakt bij parteon. Met schimmel verwijderaar van HG hebben wij flink geschrobt en alles schoongemaakt.

Evengoed krijgen we nu een na rekening van ong. 130 euro terwijl parteon ons niet op de hoogte heeft gesteld over de 5 extra dagen maar wij wel meerdere problemen hebben opgelost.

Wij weten niet heel erg goed hoe we dit over kunnen brengen bij parteon. Het verlies was al erg zwaar. Misschien kunt u ons advies geven?

Ik hoor graag van u,

Mvg

Chantal van der Horst

Antwoord:

Beste vraagsteller,

Het beste kunt u de verhuurder hierover contacten en trachten, na uitleg van de situatie, het deel van de huur te laten vervallen. Doorgaans zal een verhuurder wel enige coulance tonen, zeker als de huurder nog extra werk heeft verricht of als men weet dat er weinig geld in de nalatenschap zit.

Met vriendelijke groet,
Joke Mourits
sce executeur, estate- en financieel planner

erfzaken
platinaweg 25
2544 ez den haag
tel 070 321 00 15
www.erfzaken.nl
post@erfzaken.nl

Print deze pagina

×

Spelregels

  • U kunt een vraag intypen; het antwoord staat binnen 72 uur onder de vraag.

  • De service staat open voor particulieren, instellingen, ondernemers en begraafplaatsen die relatie zijn van Uitvaart.nl, Joke Mourits en/of Levenszaken.

  • Een vraag moet een algemeen karakter hebben. Bijvoorbeeld: "Kom ik in aanmerking voor een ANW uitkering na het overlijden van mijn echtgenoot? Ben ik na het overlijden van mijn partner verplicht de hypotheek af te lossen?". “Moeten we echt binnen 48 uur de kamer van onze overleden moeder overdragen? Vragen die betrekking hebben op individuele situaties kunnen niet worden behandeld, omdat voor een juist antwoord veel gegevens over feiten en omstandigheden nodig zijn. Voor dergelijke individuele vragen kunt u - vrijblijvend ­ bij Levenszaken terecht.

  • Zowel de vraag als het antwoord zijn en blijven openbaar, ook nadat uw vraag beantwoord is. Houdt u er rekening mee dat openbare sites zoals Uitvaart.nl in het algemeen en de adviesrubrieken in het bijzonder geïndexeerd worden door zoekmachines waardoor ook uw naam kan opduiken in Google. Staat het openbare karakter van de site u tegen, dan kunt u beter contact opnemen met Levenszaken voor een betaald privé-consult. Stuur hiervoor een e-mail naar post@levenszaken.nl.

Uw vragen worden serieus en zorgvuldig behandeld, maar Uitvaart.nl en Joke Mourits wijzen aansprakelijkheid voor eventuele onvolkomenheden, onjuistheden en gevolgen af. Evenmin zijn zij verantwoordelijk en/of aansprakelijk voor via hyperlinks verkregen informatie op externe websites.

Heeft u op dit moment een uitvaartondernemer nodig?

Bel nu: 088 605 1219 Dag en nacht bereikbaar Nee, ga verder