Huur
20 november 2018
Vraag nummer: 56734
Mijn moeder huurde een woning via parteon en is 3 oktober overleden. Wij hebben dit tijdig aangegeven en de overlijdens akte opgestuurd. Nu heeft parteon de datum voor ons van 5 november vast gelegd om de woning op te leveren. 5 dagen extra huur van 129,97 euro. Zonder ons hier over te informeren.
De situatie was al emotioneel genoeg. Wij kwamen 4 dagen later in de woning om alles leeg te halen en op te ruimen. Eenmaal daar aangekomen bleek dat er een verstopping had plaats gevonden in de keuken. Zoals de woning eerder was goedgekeurd met net laminaat was hierna niet meer aan de orde.
In mijn opinie ligt dit aan de woning bouw omdat ze in een appartementen complex woonde en huur betaalde voor de riolering.
Er werd ons na contact verteld dat we dan de keuken en aanliggende woonkamer van het laminaat moesten ontdoen.
Na het verwijderen kwamen wij zwarte giftige schimmel tegen. Ook hier hebben wij melding van gemaakt bij parteon. Met schimmel verwijderaar van HG hebben wij flink geschrobt en alles schoongemaakt.
Evengoed krijgen we nu een na rekening van ong. 130 euro terwijl parteon ons niet op de hoogte heeft gesteld over de 5 extra dagen maar wij wel meerdere problemen hebben opgelost.
Wij weten niet heel erg goed hoe we dit over kunnen brengen bij parteon. Het verlies was al erg zwaar. Misschien kunt u ons advies geven?
Ik hoor graag van u,
Mvg
Chantal van der Horst
Antwoord:
Beste vraagsteller,
Het beste kunt u de verhuurder hierover contacten en trachten, na uitleg van de situatie, het deel van de huur te laten vervallen. Doorgaans zal een verhuurder wel enige coulance tonen, zeker als de huurder nog extra werk heeft verricht of als men weet dat er weinig geld in de nalatenschap zit.
Met vriendelijke groet,
Joke Mourits
sce executeur, estate- en financieel planner
erfzaken
platinaweg 25
2544 ez den haag
tel 070 321 00 15
www.erfzaken.nl
post@erfzaken.nl