Kosten Monuta Leiden
4 maart 2022
Vraag nummer: 64516
Geachte Mevrouw Joke Mourits,
Op xxxxxxx is overleden, na zelfdoding op 22 jarige leeftijd, xxxxxx. xxxxxxxx U begrijpt dat je als ouders dit vreselijk bericht krijgt, de wereld op zijn kop staat. In de middag is hij overgebracht naar het Rouwcentrum van Monuta xxxxx De ouders wonen in xxxxx en zijn met hoogste spoed naar xxxxx gereden. Het was natuurlijk al aan het begin van de avond. De vader, ook nog mijn eigen Huisarts, belde met Monuta met de vraag om bij zijn kind te mogen zijn, maar dat ging niet meer. Pas de volgende dag. Nou dat viel dus helemaal verkeerd. De vader had een 06 nummer van de agent die hem bijstond en gaf een medewerker wel te kennen dat hij wel naar binnen wilden. Desnoods met een bak kei door een ruit, hij zou zijn zoon willen zien. Wij kregen een telefoontje van de vader omstreeks 18.00 uur en hij zou graag zijn zoon thuis in xxxxx willen hebben. Ik ben met een van onze medewerksters naar Leiden gereden. Een reis van bijna 2 uur lang. Onderweg gebeld dat we onderweg waren om de heer xxxxx op te halen en overbrengen naar xxxxx. Nou dat ging dus niet, want er was verder geen personeel meer aanwezig. Niet wetende dat ook de vader al gebeld had. Nu ben ik niet gauw kwaad maar het begin wel een beetje. Een medewerker aan de telefoon duidelijk gemaakt dat we toch deze jonge jonge meenamen naar xxxxx. Even later kwam toch een Telefoontje dat er een medewerkers aanwezig was. nu 2.5 maand later komt er een factuur van Monuta. kosten bezoek 109.00 euro
assistentie 8 x half uur 472.00 eur Totaal factuur bedrag van 581.00 euro. Ik heb gebeld waar toch deze bedragen vandaan komen. we snappen best dat er een bedrag moet staan voor de mensen die er waren om een deur op en dicht te moeten doen, maar 581.00 euro? ik heb inmiddels 3 verschillenden personen aan de lijn gehad, maar het bleef bij dit standpunt en dat er betaald moest worden.
onze vraag, Wat vindt u van deze praktijken?. Kunnen we ergens meer informatie krijgen of dit juist is? gaan we zo met mensen om? wij als uitvaartverzorging XXXXX uit XXXXX kennen dit namelijk niet. We staan niet gelijk met een x bedrag klaar.
Wij zien graag uw reactie tegemoet.
Alvast mijn hartelijke dank.
Antwoord:
Beste Vraagsteller,
Op de eerste plaats heb ik de Persoonlijke gegevens uit uw vraagstelling gehaald, dit om de privacy van de betrokkenen te beschermen.
Ik verzoek u uw vraag evt. aan de Ombudsman Uitvaarten te stellen. Wij kunnen niet veel met uw vragen over de betreffende facturen.
Met vriendelijke groet,
Joke
Erfzaken en Levenszaken
Platinaweg 25
2544 EZ DEN HAAG
T 070 321 00 15
E post@levenszaken.nl