Wij verzorgen uitvaarten
bekijk de reviews

Overlijden melden: 088 - 848 82 27

klacht

11 februari 2016

Vraag nummer: 45186

Geachte,

graag verneem ik van u waar ik een klacht kan indienen over een begrafenisonderneming.
Ik zal u de situatie uitleggen.

Ik heb 5 jaar geleden het contact met mijn zus verbroken ivm een aantal zaken.
Hierdoor is ook het contact met mijn moeder een tijdje verbroken geweest.
Nu is mijn moeder afgelopen zaterdag overleden, mijn zus is aangewezen om alle dingen te regelen.
Nu heb ik contact gehad met de begrafenis onderneming omdat ik nog 1 maal afscheid wil nemen van mijn moeder.
volgens de begrafenis onderneming moet dit via mijn zus lopen.
de begrafenis onderneming is op de hoogte van de situatie.
nu wil ik dus een klacht indienen omdat ik dus van de begrafenis ondernemer niet bij mijn eigen moeder mag gaan kijken.
Het kan toch niet zo zijn dat er iemand op deze aardbol mij bij mijn moeder weg kan houden.

graag hoor ik van u

Met vriendelijke groet
Jacco en Mirjam Paans

Antwoord:

Beste Vraagsteller,

Mijn antwoord komt waarschijnlijk te laat en omdat er in geval van een uitvaart snel gehandeld moet worden is in dit geval de snelste weg altijd eerst gehoor te vinden bij de betreffende uitvaartondernemer. Leest u dit als u een klacht heeft over een uitvaartonderneming: http://www.uitvaart.nl/infotheek/geschillen/ombudsman-uitvaartwezen

Joke van Zoest
sce executeur, estate- en financieel planner

erfzaken
platinaweg 25
2544 ez den haag
tel 070 321 00 15
Email: post@erfzaken.nl
www.erfzaken.nl

Print deze pagina

×

Spelregels

  • U kunt een vraag intypen; het antwoord staat binnen 72 uur onder de vraag.

  • De service staat open voor particulieren, instellingen, ondernemers en begraafplaatsen die relatie zijn van Uitvaart.nl, Joke Mourits en/of Levenszaken.

  • Een vraag moet een algemeen karakter hebben. Bijvoorbeeld: "Kom ik in aanmerking voor een ANW uitkering na het overlijden van mijn echtgenoot? Ben ik na het overlijden van mijn partner verplicht de hypotheek af te lossen?". “Moeten we echt binnen 48 uur de kamer van onze overleden moeder overdragen? Vragen die betrekking hebben op individuele situaties kunnen niet worden behandeld, omdat voor een juist antwoord veel gegevens over feiten en omstandigheden nodig zijn. Voor dergelijke individuele vragen kunt u - vrijblijvend ­ bij Levenszaken terecht.

  • Zowel de vraag als het antwoord zijn en blijven openbaar, ook nadat uw vraag beantwoord is. Houdt u er rekening mee dat openbare sites zoals Uitvaart.nl in het algemeen en de adviesrubrieken in het bijzonder geïndexeerd worden door zoekmachines waardoor ook uw naam kan opduiken in Google. Staat het openbare karakter van de site u tegen, dan kunt u beter contact opnemen met Levenszaken voor een betaald privé-consult. Stuur hiervoor een e-mail naar post@levenszaken.nl.

Uw vragen worden serieus en zorgvuldig behandeld, maar Uitvaart.nl en Joke Mourits wijzen aansprakelijkheid voor eventuele onvolkomenheden, onjuistheden en gevolgen af. Evenmin zijn zij verantwoordelijk en/of aansprakelijk voor via hyperlinks verkregen informatie op externe websites.

Heeft u op dit moment een uitvaartondernemer nodig?

Bel nu: 088 605 1219 Dag en nacht bereikbaar Nee, ga verder