Monuta weigert uitbetaling claim
21 maart 2020
Vraag nummer: 60327
Monuta heeft bijna 13 maanden gewacht om een polis, met terugwerkende kracht, te herstellen, zónder enige gezondheidsverklaring! Daarbij heeft polishouder eerst achterstallige premie moeten betalen!
In de tussentijd is de polishouder overleden en is Monuta daarvan telefonisch EN schriftelijk op de hoogte gebracht!
Nu weigert Monuta de uitbetaling van de polis, omdat zij van mening zijn dat ten tijde van het herstel van de polis, waarvan Monuta zelf verwijtbaar nalatig is geweest, polishouder inmiddels overleden was en het herstel niet plaats had gevonden als Monuta dit had geweten!
Monuta wist wel degelijk dat polishouder was overleden na eerst op de intensive care gelegen te hebben!
Nabestaanden van polishouder gaan deze klacht indienen bij het KifiD en vraagt hierbij om aanvullend advies!
Antwoord:
Geachte heer,
In een dergelijke kwestie kunnen wij u geen advies geven. Om een oordeel over een dergelijke zaak te kunnen geven, moet men eerst de polis, de voorwaarden en alle correspondentie lezen. En vervolgens een uitleg van beide partijen horen.
Bij het Kifid bent u aan het juiste adres voor een dergelijke klacht. U moet dan wel een compleet verhaal voorleggen. Afschriften van alle stukken die u hebt en een duidelijke toelichting.
Met vriendelijke groet,
mr W.G.H.M. van der Putten
TIP
Laat nabestaanden niet onnodig zoeken naar oude polissen. Registreer of u een uitvaartverzekering hebt op Uitvaartverzekeringsregister.nl
Ook verstandig om in te vullen als u GEEN verzekering hebt.
TIP
Vergelijk snel en eenvoudig offertes van uitvaartondernemers via de site Uitvaartoffertes.nl
TIP
Bezoek ook eens de video-adviesrubriek: Infotheek - reportages – kijkersvragen - juridische vragen en antwoorden.
Zoals: Wie is verantwoordelijk voor de kosten van de uitvaart?
TIP
Melden van overlijden. Landelijk gratis meldnummer overlijden: 0800-783 73 43.
TIP
Regel hier uw begrafenis of crematie.
TIP
www.urnenwinkel.nl. De mooiste collectie urnen voor de beste prijs.