Vervolg vraag 2521
27 maart 2003
Vraag nummer: 2126 (oude nummer: 2526)
Thu, 27 Mar 2003 10:28
Bedankt voor uw snelle reactie, het betreft hier inderdaad de belastingaangifte voor 2002. Mijn vader is bij de Belastingdienst langs gegaan voor hulp bij het invullen van zijn belasting opgave. Dit werd hem door een medewerker verteld en daarna nog eens beaamd door een andere collega, die er meer van af zou weten.....
Met vr. groeten Trudy Comes
Antwoord:
Geachte mevrouw,
Dank voor uw toelichting. Helaas: het is absoluut onjuiste voorlichting.
Maar medewerkers van de Belastingdienst kunnen zich ook een keer vergissen, natuurlijk. Ik had zelf een keer de ervaring toen ik de Belastingtelefoon voor iets belde, dat ik een antwoord kreeg dat ik niet helemaal vertrouwde. Je merkt dat aan het aarzelende antwoord en dat men het niet kan onderbouwen als je doorvraagt. Toen belde ik een kwartier later een tweede keer en kreeg van een andere medewerker een ander verhaal. En om de proef op de som te nemen belde ik een derde keer en kreeg een derde variant te horen... Toen heb ik gewoon maar gedaan wat mij het beste leek, en dat werd gevolgd.
Overigens verder geen kwaad woord over de Belastingdienst. Het is alleen jammer dat je wat moet betalen, maar naar mijn ervaring word je er correct en vriendelijk behandeld.
Laat uw vader de begrafeniskosten maar gewoon opgeven, zoals ik gisteravond adviseerde. Ik ben er van overtuigd dat de aangifte geaccepteerd wordt, als men er eens rustig voor gaat zitten.
mr W.G.H.M. van der Putten
27 maart 2003