Openbaarheid (vraag of er nog plaats is in een graf)
17 januari 2008
Vraag nummer: 5135 (oude nummer: 10131)
onlangs verzocht ik aan een gemeente of in het graf van mijn oom en tante na overlijden hun dochter kon worden begraven. Men wilde geen inlichtingen verstrekken of dit mogelijk was op grond van bescherming persoonlijke gegevens. Is dit een juiste gang van zaken ?
Antwoord:
Geachte heer of mevrouw,
Dit lijkt mij een beetje doorgeschoten. U vraagt informatie over een graf, namelijk of het 3-persoons is, dan wel of het 2-persoons is en eventueel geschud kan worden. Dat is informatie die geen betrekking heeft op de personen zelf. De Wet bescherming persoonsgegevens verbiedt niet om informatie over een graf te geven.
U kunt uw vraag nogmaals schriftelijk stellen. Men moet u dan schriftelijk antwoorden. Als men een inhoudelijk antwoord weigert, kunt u binnen 6 weken een bezwaarschrift indienen.
Met vriendelijke groet,
mr W.G.H.M. van der Putten
---
Nog een goede raad: wordt geen klant van KPN. KPN is een bedrijf dat niet reageert op klachten en volstrekt lak heeft aan de klant. Dat is althans sinds augustus vorig jaar mijn ervaring, tot op de dag van vandaag. (Zie vraag 9718). Mijn kantoor staat na 5 maanden nog altijd onder een verkeerd nummer in de telefoongids. Bellen, schrijven, faxen, niets helpt. Het wordt weer tijd voor een kort geding, net als toen ik in oktober de aansluiting door KPN met een rechtszaak heb moeten afdwingen. Zie voor het juiste adres en telefoonnummer de Adressengids van deze site.
En dan heb ik het nog niet over de verkeerde facturen van KPN. Al maanden lang op een verkeerde naam, naar een oud adres, plotseling is het abonnement eenzijdig verwijzigd, etc. etc. En niemand reageert op klachten daarover.