Wij verzorgen uitvaarten
bekijk de reviews

Overlijden melden: 088 - 848 82 27

Resten van vier personen door elkaar 11

8 februari 2017

Vraag nummer: 49555

Geachte meneer van der Putten,

Dank u wel voor de informatie.
Het is niet mijn bedoeling dat u mij stapje voor stapje aan de hand neemt.
Ik kan u de emailwisseling ook toesturen als u dat wenst. Ik heb uw naam niet genoemd. Het advies voor bemiddeling vragen aan OmbudsmanUW is een goed idee,maar mevrouw Schellekens adviseert een klacht in te dienen bij Westgaarde. Maar dat kan ik alleen maar doen over als ze mijn recht op herbegraven schenden in de maand mei en dan is het te laat. Het is maar de vraag als ik eerder een klacht indien over geen schriftelijke bevestiging sturen en geen onderzoek doen,of ze reageren. Als ze niet reageren weet ik ook niet of de OmbudmanUW nog wil bemiddelen. Ik probeer in maart een gesprek met Westgaarde te regelen.

Mvg

Antwoord:

Geachte mevrouw,

11 vragen in 21 dagen tijd is wel iemand bij de hand nemen.

Ook deze vraag illustreert wat ik u eerder schreef: via de mail krijg ik niet de correcte volledige informatie. Nu schrijft u dat mevrouw Schellekens, de Ombudsman Uitvaartwezen, adviseerde een klacht in te dienen bij Westgaarde. Eerder schreef u dat u niet wist waarom de Ombudsman de klacht niet in behandeling nam.
Zoals ik eerder schreef: advies op afstand werkt niet goed.

Wel degelijk kunt u bij Westgaarde klagen om nu geen duidelijkheid te krijgen over de herbegraving. Dat men schrijft het nog niet te weten of te kunnen weten is op zich al klachtwaardig. Men behoort u direct en zonder voorbehoud zwart op wit te verzekeren dat men alles in het werk zal stellen om uw moeder op te graven om haar her te begraven. De eerder genoemde voorbehouden zijn onjuist en onterecht. Iedere overledene moet zodanig worden bijgezet dat een herbegraving altijd mogelijk is.

Ik wil de correspondentie met de Ombudsman en Westgaarde in deze kwestie niet zien. Ik ben niet uw persoonlijk adviseur.
Maar u kunt wel een eigen adviseur gebruiken. Bij voorkeur een advocaat of iemand anders met gevoel voor procedures en strategie. Zoals ik u op 19 januari 2017 adviseerde: ga voor juridische hulp naar het Juridisch Loket. Zie www.JuridischLoket.nl. Neem voor een afspraak de correspondentie met Westgaarde en een print van mijn adviezen mee.

Met vriendelijke groet,

mr W.G.H.M. van der Putten


TIP
Vergelijk snel en eenvoudig offertes van uitvaartondernemers via de site Uitvaartoffertes.nl

TIP
Melden van overlijden. Landelijk gratis meldnummer overlijden: 0800-783 73 43

Print deze pagina

Spelregels

Stel zelf een vraag

Wel verplicht, maar
wordt niet gepubliceerd.

×

Spelregels

  • U kunt een vraag intypen; het antwoord staat binnen 48 uur onder de vraag.
  • De service staat open voor particulieren en voor instellingen, ondernemers en begraafplaatsen die relatie zijn van Uitvaart.nl, Juridisch Adviesbureau Van der Putten of Grafzorg Nederland.
  • Een vraag moet een algemeen karakter hebben. Bijvoorbeeld: "Moet ik een uitvaartondernemer inschakelen ", "Mag een asbus worden begraven", "Mag een begraafplaats kosten voor onderhoud rekenen ", "Mag een lijk in een ambulance worden vervoerd ".
  • Vragen die betrekking hebben op individuele situaties (bijvoorbeeld: "Ik verschil van mening met de begraafplaats over de rechten op een graf ") kunnen niet worden behandeld, omdat voor een juist antwoord veel gegevens over feiten en omstandigheden nodig zijn. Voor dergelijke individuele vragen kunt u - vrijblijvend - bij juridisch adviesbureau Van der Putten terecht.
  • Zowel de vraag als het antwoord zijn openbaar.
  • Uw vragen worden serieus en zorgvuldig behandeld, maar uitvaart.nl en mr. Van der Putten aanvaarden geen aansprakelijkheid voor onjuiste toepassingen en gevolgen.