Wij verzorgen uitvaarten
bekijk de reviews

Overlijden melden: 088 - 848 82 27

Probleem met levering grafmonument

1 oktober 2002

Vraag nummer: 1197 (oude nummer: 1533)

Wed Sep 29 23:27:45 1999

Mijn moeder is op 15-5-1999 overleden, na de begrafenis is zij bijgezet in het familiegraf. Nu is een steen besteld bij een steenhouwerij. Een deel is aanbetaald. Het reeds bestaande monument(graf van opa en oma) is nu bij de steenhouwer. Tot op heden krijg ik te horen dat men wacht op een steen in de passende kleur. Diverse telefoontjes hebben niets opgeleverd. Ben niet blij met deze situatie. Het graf is erg kaal.
Wat nu, kan ik de steenhouwer verder onder druk zetten? Afwachten? Misschien is er zelfs iets gebeurd met het bestaande monument.

Antwoord:

Thu Sep 30 10:22:32 1999

Geachte mevrouw,

Het is inderdaad vervelend dat u lang op de steen moet wachten, maar ik vrees dat er weinig aan te doen is. Ik hoor soms wel vaker dat de levertijden van stenen (van de groothandel) lang kunnen zijn (dat kan ook als je een aanrechtblad bestelt). Bovendien hebben sommige steenhouwerijen het gewoon ook erg druk.

In het algemeen is het aan te raden om als u opdracht geeft voor een steen, om af te spreken wanneer (ongeveer) de steen geleverd wordt. Als er geen duidelijke afspraken over een levertermijn zijn gemaakt, is het inderdaad soms moeilijk zaken te versnellen.
Het enige wat u kunt doen is blijven 'zeuren'. Bellen en vragen wanneer geleverd wordt en proberen een "harde" datum af te spreken.

U vreest dat mogelijk iets gebeurd kan zijn met het bestelde monument. Daar hoeft u geen zorgen over te hebben. Stel dat dat inderdaad het geval is, dan is dat geheel voor risico van de steenhouwer en moet hij gewoon een compleet nieuwe leveren.

mr W.G.H.M. van der Putten

30 september 1999

Print deze pagina

Spelregels

Stel zelf een vraag

Wel verplicht, maar
wordt niet gepubliceerd.

×

Spelregels

  • U kunt een vraag intypen; het antwoord staat binnen 48 uur onder de vraag.
  • De service staat open voor particulieren en voor instellingen, ondernemers en begraafplaatsen die relatie zijn van Uitvaart.nl, Juridisch Adviesbureau Van der Putten of Grafzorg Nederland.
  • Een vraag moet een algemeen karakter hebben. Bijvoorbeeld: "Moet ik een uitvaartondernemer inschakelen ", "Mag een asbus worden begraven", "Mag een begraafplaats kosten voor onderhoud rekenen ", "Mag een lijk in een ambulance worden vervoerd ".
  • Vragen die betrekking hebben op individuele situaties (bijvoorbeeld: "Ik verschil van mening met de begraafplaats over de rechten op een graf ") kunnen niet worden behandeld, omdat voor een juist antwoord veel gegevens over feiten en omstandigheden nodig zijn. Voor dergelijke individuele vragen kunt u - vrijblijvend - bij juridisch adviesbureau Van der Putten terecht.
  • Zowel de vraag als het antwoord zijn openbaar.
  • Uw vragen worden serieus en zorgvuldig behandeld, maar uitvaart.nl en mr. Van der Putten aanvaarden geen aansprakelijkheid voor onjuiste toepassingen en gevolgen.

Heeft u op dit moment een uitvaartondernemer nodig?

Bel nu: 088 605 1219 Dag en nacht bereikbaar Nee, ga verder