Loze beloftes plaatsing steen
3 november 2009
Vraag nummer: 7042 (oude nummer: 14267)
Mijn vader is afgelopen juni overleden en we hebben 8 weken geleden de grafsteen besteld.Ze hadden met ons afgesproken dat het 6 weken zou duren.Na die 6 weken had mijn moeder contact gezocht om te vragen hoe het ervoor stond.Ze zeiden dat hij aan het einde van die week geplaatst zou worden.We hadden niets meer gehoord en heb ik weer terug gebeld.Weer allemaal beloftes en ze komen niets na.Hij had de laatste keer echt beloofd om maandag te bellen en weer niets.Ik vind dit zo schandalig dat mensen hier zo mee om gaan.We hebben niets getekend,zijn we dan wel gebonden aan dat bedrijf?
Antwoord:
Geachte mevrouw,
Dat kan ik van een afstand niet beoordelen.
Het kan zijn dat een leverancier zijn afspraken inzake termijnen niet kan nakomen. Daar kunnen goede redenen voor zijn. Een leverancier kan dan een nieuwe termijn afspreken.
Maar bij dit soort zaken speelt ook de vraag hoe duidelijk en hoe exact de afspraken in het begin geweest zijn. En hoe hard de beloftes waren.
U bent ook gebonden aan mondelinge afspraken. Men hoeft niet per se ergens voor getekend te hebben. Alleen is de bewijslast dan moeilijker.
Als u naar een andere leverancier zou willen, hebt u natuurlijk ook weer te maken met een leveringstermijn. En kan die andere leverancier er misschien ook niet aan voldoen. Ik denk dat u daar niets mee opschiet.
Maar het blijft wel vervelend, ja.
Met vriendelijke groet,
mr W.G.H.M. van der Putten