Fout leverancier grafsteen?
20 augustus 2009
Vraag nummer: 6794 (oude nummer: 13602)
Onlangs is de grafsteen van mijn vader geplaatst. De tekst is niet de tekst die we hebben afgesproken in het gesprek met het bedrijf dat de steen zou leveren. Van dit gesprek hebben we een print. Echter bij de officiƫle ondertekende proefdruk staat ineens een onjuiste tekst (in liefdevolle herinneringen ipv in liefdevolle herinnering) . Mijn moeder heeft de fout in de proefdruk in deze onwerkelijke tijd compleet over het hoofd gezien. Er niet vanuitgaande dat het bedrijf op eigen initiatief een andere tekst op de proefdruk zou vermelden .
Kunnen wij het bedrijf aansprakelijk stellen en de kosten van herstel op hen verhalen?
Antwoord:
Geachte mevrouw,
De proefdruk is nu juist bedoeld om (dit soort) fouten te voorkomen. Als uw moeder de foute proefdruk voor akkoord getekend heeft, heeft zij daarmee haar fiat aan de foute tekst gegeven. De kosten van een correctie komen daardoor voor haar rekening.
Met vriendelijke groet,
mr W.G.H.M. van der Putten