Conflict met een klant/steenhouwer
14 juni 2007
Vraag nummer: 4786 (oude nummer: 9294)
Ik heb een conflict met een klant/steenhouwer.
De steenhouwer heeft, voordat de vergunning door ons was goedgekeurd, een steen en banden vervaardigd. Nu blijkt hij te klein.
De klant zegt dat zij telefonisch door ons de verkeerde maten heeft doorgekregen.
De steenhouwer reageert erg agresief als ik hem vertel dat hij eerst de vergunning had moeten afwachten, een klant kan ook vergissingen maken. Zijn argument is dat hij dan soms wel 8 weken moet wachten en de klant heeft toch de maten opgevraagd! Dat jullie dat verkeerd doorgeven is dus voor hem onze fout.
Ik heb de maten aan mevrouw doorgegeven. maar weet zeker dat dat de goede zijn. Ze heeft een deel ervan gebruikt.
Sta ik in mijn recht als ik volhou dat de steenhouwer eerst de vergunning had moeten afwachten?
Groet,
XX
(beheerder begraafplaats Z)
Antwoord:
Geachte heer,
Het is juist en korrekt om tegen de steenhouwer te zeggen dat hij de vergunning af moest wachten. Daar zijn die dingen namelijk voor.
De steenhouwer heeft een risico genomen door iets via een klant te laten lopen. En nog telefonisch ook. Dat is een reeks van mogelijke misverstanden, die geheel voor rekening van de steenhouwer komt.
Hij kan (en moet) maten zelf opvragen, per fax of e-mail, om (dit soort) vergissingen te voorkomen.
Met vriendelijke groet,
mr W.G.H.M. van der Putten