Annuleren grafsteen
15 juli 2011
Vraag nummer: 25339 (oude nummer: 16894)
Hallo,
Op 22 febr.offerte gekregen voor grafsteen. Deze werd later gewijzigd omdat de uitgezochte steen roestvlekken zou gaan geven.Op 28 febr. nieuwe offerte met levertijd 14-16 weken. In de 12e week bericht dat steen in de 13e week zou binnenkomen. Dit werd de 14e week met de mededeling dat de letterplaat van de grafsteen verkeerd was geleverd. Ruw ipv gladde gepolijste steen. Gezegd dat wij dit niet wilden. Hun hadden de fout niet gemaakt maar de leverancier. Vervolgens weer een week wachten. Weer zelf gebeld en ze wilden de letterplaat zelf glad polijsten en zou in week 24 geplaatst worden.
Wederom niets gehoord.In week 26 wederom gemaild en in week 27. In week 27 eindelijk reaktie en dat de steen maandag 11 juli (week 28 geplaatst) zou worden en dat wij gebeld zouden worden als de steen geplaatst zou worden. Ook moest ik dinsdag 5 juli langskomen voor de kleur van de letters. Dit ook gedaan en zelfs hiervoor gesnipperd van mijn werk.
Maandag 11 juli niet gebeld en gingen wij 's avonds om half 7 kijken. De dekplaat was wel geplaatst maar de letterplaat niet! Ook lag de dekplaat scheef. Boosheid en verdriet dat het zo moet. In de tussentjd had de fa.gebeld dat er problemen waren geweest met de letterplaat. Dinsdag 5 juli zelf weer moeten bellen en had de fa. net weer een mail naar ons gestuurd dat de steen niet mooi gepolijst was en dat deze dan woensdag 6 juli geplaatst zouworden.
Ok.
Woensdagavond na 5 uur naar de begraafplaats en geen letterplaat.......
Geen tel. of mail gehad.
Nu overheerste de woede en hebben direct gebeld. De firma was gesloten maar ik had mobiel van de eigenaar en gebeld. Er werd niet opgenomen. Af en toe was hij in gesprek dus hij was er wel. Vervolgens sms gestuurd om een reaktie te krijgen.
We vertelden hem dat we zwaar teleurgesteld waren en dat je zo niet met mensen omgaat. We annuleren de steen , kom de dekplaat maar weer eraf halen en we gaan naar een ander. Tot onze stomme verbazing kregen we 1 minuut later een sms terug met de tekst: morgen halen we dekplaat eraf veel succes bij de ander.
Met stomheid geslagen.
Verdriet en machteloosheid overheersen nu.
Het is nu vrijdag 15 juli en de dekplaat ligt er nog steeds......
De beheerder van de begraafplaats hebben we op de hoogte gesteld van ons conflict/probleem.
We hebben inmiddels contact gehad met een andere firma maar nog geen opdracht gegeven tot levering. Hoe nu verder? We hebben nooit iets ondertekent of aanbetaald. Kunnen we dit zomaar annuleren? Het vertrouwen is weg en we staan nu met een verkeerd gevoel aan het graf. Kunnen we iets met zijn verzonden SMS bericht als bewijs.Mijn man maakt zich grote zorgen dat wij toch opdraaien voor de kosten van plaatsen/afhalen deksteen. We zijn nu 20 weken verder met alleen maar ellende en verdriet. Helaas komen nu de verhalen van anderen dat ze nooit maar dan ook nooit met die firma in zee zouden gaan vanwege slechte service etc.
Antwoord:
Geachte heer of mevrouw,
Wat een ellende!
Ik zou de sms-en en mails bewaren en inderdaad naar een ander gaan.
Als deze firma aangesloten is bij een brancheorganisatie met een klachtenregeling, kunt u overwegen een klacht in te dienen.
Met vriendelijke groet,
mr W.G.H.M. van der Putten