Wij verzorgen uitvaarten
bekijk de reviews

Overlijden melden: 088 - 848 82 27

Geblokkeerde iPhone van overledene zelf gebruiken

28 maart 2022

Vraag nummer: 64643

Ik wil de iPhone van mijn overleden moeder zelf gebruiken maar ik weet de code niet. Hij mag gewist worden maar ook dat lukt niet helemaal.

Groet,
Denzel

Antwoord:

Als je als nabestaande de beschikking hebt over een Apple iPhone van jouw dierbare, dan is het voor te stellen dat je die zelf zou willen gebruiken.
het is tenslotte ook vaak een kostbare telefoon.

Als voor jou de de inhoud van belang is, kijk dan bij de andere artikelen.
Maar als de telefoon gewist mag worden maar dat lukt niet vanwege de code of door een zogenaamd 'activeringslot' lees dan verder.

Het is bekend dat in een aantal zaken Apple je wel (kosteloos) wil helpen. Daarvoor moet je sowieso fysiek naar een Apple Store en heb je het volgende nodig:

* De Apple iPhone (of iPad)
* Een verklaring van erfrecht (met jouw naam daarin vermeld)
* Een (kopie) akte van overlijden
* Een bewijs dat de overledene de rechtmatige eigenaar was (bv. de originele verpakking, aankoopbewijs, PIN-transactie enz.)
* Een identiteitsbewijs van jou als rechthebbende nabestaanden

In de Apple Store kunnen ze dan de telefoon resetten naar de fabrieksinstellingen en de 'zoek mijn' functie uitschakelen.

Let op (1):
Je bent daarmee dus alle data op de telefoon kwijt en je krijgt ook geen toegang (meer) tot de gegevens van de overledene in iCloud.

Let op (2):
Er wordt geen garantie gegeven op de hulp van Apple. het is bekend dat de medewerkers bij Apple soms wel en soms niet mee willen helpen met steeds een verschillende uitleg over waarom ze het niet doen...

Print deze pagina

Spelregels

Stel zelf een vraag

Wel verplicht, maar
wordt niet gepubliceerd.

×

Spelregels

  • U kunt een vraag intypen; het antwoord staat binnen 72 uur onder de vraag.
  • De service staat open voor particulieren, instellingen, ondernemers en begraafplaatsen die relatie zijn van Uitvaart.nl, Sander van der Meer en/of ZDG en haar werkmaatschappijen.
  • Een vraag moet een algemeen karakter hebben. Bijvoorbeeld: "Wat wordt er verstaan onder de digitale nalatenschap?", "Hebben nabestaanden recht op accounts van een overledene?", "Helpt de winkel bij een onbekende code van de telefoon na overlijden?” en "Hoe verwijder ik gegevens van een overledene van een computer?".
  • Vragen die betrekking hebben op individuele situaties (bijvoorbeeld: "Ik verschil van mening met de begraafplaats over de rechten op een graf ") kunnen niet worden behandeld, omdat voor een juist antwoord veel gegevens over feiten en omstandigheden nodig zijn. Voor dergelijke individuele vragen kunt u - vrijblijvend - bij juridisch adviesbureau Van der Putten terecht.
  • Zowel de vraag als het antwoord zijn openbaar.
  • Uw vragen worden serieus en zorgvuldig behandeld, maar uitvaart.nl, Sander van der Meer en ZDG aanvaarden geen aansprakelijkheid voor onjuiste toepassingen en/of gevolgen.

    De informatie in deze adviesrubriek is met grote zorgvuldigheid tot stand gekomen. De informatie is algemeen van karakter en niet van toepassing op individuele situaties en personen. De inhoud van de website mag niet worden beschouwd als een persoonlijk advies; de toepassing hangt af van ieders persoonlijke situatie. Zowel de vraag als het antwoord zijn openbaar.

    

Digital Afterlife Expert Sander van der Meer, ZDG en daaraan verbonden werkmaatschappijen wijzen aansprakelijkheid voor eventuele onvolkomenheden, onjuistheden en gevolgen af. Evenmin zijn zij verantwoordelijk en aansprakelijk voor via hyperlinks (met onze site) verkregen informatie op externe websites.