Wij verzorgen uitvaarten
bekijk de reviews

Overlijden melden: 088 - 848 82 27

Inloggen e-mail Ziggo

15 juli 2021

Vraag nummer: 63365

Voor de afwikkeling van zaken wil ik het e-mailaccount bij Ziggo bekijken maar ik heb de apparatuur niet.

Antwoord:

Het is begrijpelijk dat je de inhoud van een mailbox van een overledene goed kan gebruiken om zaken af te wikkelen. Daarom is het belangrijk om na een overlijden niet meteen alle accounts op te (laten) zeggen. Daardoor is er zeker geen toegang meer tot bv. e-mail bij aanbieders als Ziggo, T-Mobile en KPN.

Een mailaccount kan je niet erven, maar als je rechtmatig de computer of telefoon hebt waarmee je het mailaccount kan benaderen, is er niet zo veel aan de hand. Waarbij we ervan uitgaan dat het jouw intentie is om zaken op een juiste manier af te wikkelen.

Ook als je niet (meer) volledig kan beschikken over de apparatuur van de overledene, dan kan je voor vrijwel ieder mailaccount nog gebruik maken van webmail. Dat is een website van de e-mailprovider en ziet er bv. zo uit: https://www.ziggo.nl/mail

Door het invullen van het mailadres en wachtwoord kan je vanaf je eigen telefoon de mailbox bereiken. Is het wachtwoord niet bekend, dan zou je de provider nog kunnen verzoeken om een kopie van de inhoud van de mailbox. Zij zijn echter niet verplicht hieraan mee te werken en gebruikersnamen en wachtwoorden zullen nooit worden verstrekt.

Kom je nog steeds niet bij (de inhoud van) de mailbox, neem dan contact met ons en onderzoeken wij andere mogelijkheden.



Sander van der Meer - www.digitallifelegacy.nl

Print deze pagina

Spelregels

Stel zelf een vraag

Wel verplicht, maar
wordt niet gepubliceerd.

×

Spelregels

  • U kunt een vraag intypen; het antwoord staat binnen 72 uur onder de vraag.
  • De service staat open voor particulieren, instellingen, ondernemers en begraafplaatsen die relatie zijn van Uitvaart.nl, Sander van der Meer en/of ZDG en haar werkmaatschappijen.
  • Een vraag moet een algemeen karakter hebben. Bijvoorbeeld: "Wat wordt er verstaan onder de digitale nalatenschap?", "Hebben nabestaanden recht op accounts van een overledene?", "Helpt de winkel bij een onbekende code van de telefoon na overlijden?” en "Hoe verwijder ik gegevens van een overledene van een computer?".
  • Vragen die betrekking hebben op individuele situaties (bijvoorbeeld: "Ik verschil van mening met de begraafplaats over de rechten op een graf ") kunnen niet worden behandeld, omdat voor een juist antwoord veel gegevens over feiten en omstandigheden nodig zijn. Voor dergelijke individuele vragen kunt u - vrijblijvend - bij juridisch adviesbureau Van der Putten terecht.
  • Zowel de vraag als het antwoord zijn openbaar.
  • Uw vragen worden serieus en zorgvuldig behandeld, maar uitvaart.nl, Sander van der Meer en ZDG aanvaarden geen aansprakelijkheid voor onjuiste toepassingen en/of gevolgen.

    De informatie in deze adviesrubriek is met grote zorgvuldigheid tot stand gekomen. De informatie is algemeen van karakter en niet van toepassing op individuele situaties en personen. De inhoud van de website mag niet worden beschouwd als een persoonlijk advies; de toepassing hangt af van ieders persoonlijke situatie. Zowel de vraag als het antwoord zijn openbaar.

    

Digital Afterlife Expert Sander van der Meer, ZDG en daaraan verbonden werkmaatschappijen wijzen aansprakelijkheid voor eventuele onvolkomenheden, onjuistheden en gevolgen af. Evenmin zijn zij verantwoordelijk en aansprakelijk voor via hyperlinks (met onze site) verkregen informatie op externe websites.

  • Heeft u op dit moment een uitvaartondernemer nodig?

    Bel nu: 088 605 1219 Dag en nacht bereikbaar Nee, ga verder