Wij verzorgen uitvaarten
bekijk de reviews

Overlijden melden: 088 - 848 82 27

onterechte geregelde uitvaart

21 november 2012

Vraag nummer: 32770

Kortgeleden is mijn broer overleden. De dochter uit een eerste huwelijk heeft besloten om de uitvaart te regelen door een vals document te tonen met alle onwaarheden. De huidige vrouw van mijn broer heeft helemaal niet kunnen doen. Wij als familie hebben de uitvaartverzorger verzocht om mijn nichtje niet te honoreern. Maar willens en wetens heeft hij ons niet willen aanhoren en ons advies aan te nemen. Mijn vraag is als een uitvaart medewerker een formulier in handen krijgt waarop duidelijk staat gehuwd nee en hij moet op de rouwkaart en advertentie wel een echtgenote vermelden en de familie wijst dan ook op een aanwezige echtgenoten hoe kan deze man dan nog aangeven dat hij geeen verplichting heeft om ook met deze echtgenote contact op te nemen. Mijn broer had een verzekering in natura en door wie wordt deze betaald. Mag een uitvaartverzorgen dan van jan en alleman een handtekening aannemen als zijnde een akkoord, of moet een echtgenote eigelijk de handtekening voor akkoord zetten

Antwoord:

Geachte vraagsteller,

Uw vraag is erg actueel. U merkt terecht op dat feitelijk de echtgenote is gepasseerd in de opdracht en communicatie met de uitvaartverzorger. Ik denk dat uw schoonzuster het beste met haar klacht naar de uitvaartverzorger kan gaan, maar het leed is natuurlijk al geschied. Ik denk dat een uitvaartverzorger zorgvuldig te werk moet gaan en vooral na een overlijden de echtgenote bij een uitvaart moet betrekken. Ik weet dat het doorgaans zo is dat een uitvaartverzorger de opdrachtgever als zijn klant beschouwd, maar er mag verwacht worden dat er tot op zekere hoogte wordt meegedacht.

Ik hoop dat u toch met de uitvaartverzorger alsnog tot een bevredigende oplossing komt.

Met vriendelijke groet,

Joke van Zoest FFP
www.nabestaandenplanner.nl

Print deze pagina

×

Spelregels

  • U kunt een vraag intypen; het antwoord staat binnen 72 uur onder de vraag.

  • De service staat open voor particulieren, instellingen, ondernemers en begraafplaatsen die relatie zijn van Uitvaart.nl, Joke Mourits en/of Levenszaken.

  • Een vraag moet een algemeen karakter hebben. Bijvoorbeeld: "Kom ik in aanmerking voor een ANW uitkering na het overlijden van mijn echtgenoot? Ben ik na het overlijden van mijn partner verplicht de hypotheek af te lossen?". “Moeten we echt binnen 48 uur de kamer van onze overleden moeder overdragen? Vragen die betrekking hebben op individuele situaties kunnen niet worden behandeld, omdat voor een juist antwoord veel gegevens over feiten en omstandigheden nodig zijn. Voor dergelijke individuele vragen kunt u - vrijblijvend ­ bij Levenszaken terecht.

  • Zowel de vraag als het antwoord zijn en blijven openbaar, ook nadat uw vraag beantwoord is. Houdt u er rekening mee dat openbare sites zoals Uitvaart.nl in het algemeen en de adviesrubrieken in het bijzonder geïndexeerd worden door zoekmachines waardoor ook uw naam kan opduiken in Google. Staat het openbare karakter van de site u tegen, dan kunt u beter contact opnemen met Levenszaken voor een betaald privé-consult. Stuur hiervoor een e-mail naar post@levenszaken.nl.

Uw vragen worden serieus en zorgvuldig behandeld, maar Uitvaart.nl en Joke Mourits wijzen aansprakelijkheid voor eventuele onvolkomenheden, onjuistheden en gevolgen af. Evenmin zijn zij verantwoordelijk en/of aansprakelijk voor via hyperlinks verkregen informatie op externe websites.

Heeft u op dit moment een uitvaartondernemer nodig?

Bel nu: 088 605 1219 Dag en nacht bereikbaar Nee, ga verder