Blunder Postnl: rouwpost terugbezorgd bij uitvaartondernemer
woensdag 8 februari 2012
Door een enorme blunder bij Postnl zijn twee Rouw Verzendsets niet bezorgd bij de nabestaanden maar is de post enkele dagen na verzending teruggebracht bij de uitvaartondernemer. De rouwpost die vorige week door Dunweg Uitvaartzorg werd aangeboden bij het business centrum in hoofddorp werd op zaterdag en maandag weer teruggebracht.
Een woordvoerder van Postnl zegt in een reactie dat er sprake is van een menselijke fout. ‘Iemand bij de business balie heeft ze op de verkeerde stapel gelegd.’ Zo kon het gebeuren dat de Rouw Verzendsets niet als rouwpost werden behandeld maar werden afgeleverd bij de pakketafdeling. Op de sets staan twee adressen, waaronder ook het adres van de uitvaartondernemer. Omdat schijnbaar niemand op de pakketafdeling in de gaten had dat het hier om rouwpost ging werden de sets zaterdag en maandag bezorgd bij Dunweg.
‘Rouwpost is bijna heilig bij mensen van de post’, aldus de woordvoerder. Het bedrijf heeft de post inmiddels op de juiste adressen bezorgd. Daarnaast heeft Postnl alle betrokkenen gebeld en haar excuses aangeboden. De woordvoerder laat aan de redactie van Uitvaart.Com weten dat de fout zeer waarschijnlijk is ontstaan omdat iemand niet op de hoogte was van de procedures bij rouwpost. Er zal een terugkoppeling plaatsvinden naar de betreffende afdeling om er voor te zorgen dat deze fout niet nog een keer wordt gemaakt.
Postnl heeft speciale Rouw Verzendsets voor uitvaartondernemers. Voor deze sets moet een extra bijdrage worden betaald, maar dan wordt de post wel met extra zorg behandeld. In dit geval blijkt dat dus niet altijd een garantie dat er niet iets mis kan gaan. De betrokken nabestaanden zijn in dit geval overigens wel allemaal op de hoogte gebracht voordat de uitvaart plaatsvond.